آذرخش جملات قصار و زیبا

آذرخش جملات قصار و زیبا

آذرخش "جملات بزرگان" ما را به خود می آورد و تاثیرات "سخنان آموزنده" و "جملات زیبای فلسفی" بر روح و روان ما بسیار زیاد است
آذرخش جملات قصار و زیبا

آذرخش جملات قصار و زیبا

آذرخش "جملات بزرگان" ما را به خود می آورد و تاثیرات "سخنان آموزنده" و "جملات زیبای فلسفی" بر روح و روان ما بسیار زیاد است

زندگینامه استاد کیخسرو پورناظری...

کیخسرو پورناظری درسال۱۳۲۳ در خانواده ای اهل فضل و ادب و عرفان موسیقی در کرمانشاه دیار عشق و آزادگی و هنردیده به جهان گشود.پدرش حاجی خان ناظری استاد برجسته موسیقی پرورش یافته ی مکتب کلنل وزیری و درویش خان و...که  گنجینه ی هنر اصیل راهمراه با ارزش های والای آن پاسداری نمود.

کیخسرو در فضایی که نوای جانبخش ساز وگه گاه آوازی عرفانی طنین انداز بود از کودکی نزد پدرش به آموزش هنر پرداخت و طی سالها تمرین و جستجو در سبک ها و شیوه های دیگر اساتید و همچنین دنبال کردن سبک های آوازی و وقت در ظرایف آنها دانش خود را تا حد امکان افــــــزایش داد تا در مو سیقی به زبان و بیان احساس ویژه دست یافت. درک و فیض اساتید شعر و ادب ودوستی و دیدارهمیشگی آنها و آشناییبا آثار ادبی٬گوهرادبیات را در ذهن او به پرداختی زیبا صیقل داد.آشنایی اهل معنی . عرفان و خواندن آثار معنوی به خصوص حضرت مولانا او را شیفته ی مکتب شمس نمود .

در سال ۱۳۳۵۱ بو طور رسمی به صورت کارشناس موسیقی در فرهنگ و هنر کرمانشاه آغاز به کار کرد. در این زمان به آهنگسازی وگردآوری آثار محلی و کردی پرداخت و در این زمینه هرچه نمیدانست از دانسته های استاد و آهنگـساز موسیقی کردی استاد رحمت الله مسنّن بهره گرفت.او شاگردان زیادی پروش داد و در سال ۱۳۳۵۴ وارد دانشگاه هنرهای زیبا شد و با فراگیری ردیف موسیقی استاد نورعلی خان برومند به دانش بیشتری در موسیقی اصیل رسید.

وی پس از آشنایی با ساز تنبــــــــورچنان دل بسته ی این ساز کهن شد که در سال ۱۳۳۵۹گروه تنبــــــــور شمس را بنیان نهاد.(که با فراز و نشیب هایی هنوز به کار خود ادامه می دهد.

فعالییت های او از کنسرت های دبیرستان آغاز و به فستیئال های بین المللی تداوم یافت.

که علاوه بر کنسرت های متعدد در داخل کشور کنسرت های متعددی نیز در کشور های فرانسه٬آلمان ٬بلژیک٬اسپانیا ٬ایتالیا٬کانادا و آمریکا داشته و در معرفی آثار او عموزاده ی بلند آوازه اش شهرام ناظری نقش مهمی داشته .از ساخته های او:سخن عشق٬مطرب مهتاب رو٬حیرانی٬افسانه ی تنبوربا صدای بیژن کامکار و... را میتوان نام برد.

                                                                        منبع :کاست حیرانی

شیوه ی آموزشی این استاد گران قدر مانند قدما و به صورت سینه به سینه است و از روی کتاب کار نمیکنند.عرفان و معنویت از ساز این استادهرگز نمی افتد و من خود به شخصه ارادت خاصی ازاین بابت به ایشان دارم.

                                                       درود بر تمام هنرمندان و هنردوستان

 

نظر حتما بدید... تا بعد...

 در صورت آپ نشدن کامل صفحه کلید F5 رو بزنید

 

 http://pasagh.blogfa.com/86061.aspx

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد